Jakie ćwiczenia na odchudzanie?

Jakie ćwiczenia na odchudzanie?

Na tak postawione pytanie mógłbym odpowiedzieć krótko- jakiekolwiek. Jednak, skoro jesteś na tym Blogu, postaram się zatrzymać na Cię nieco dłużej. Przede wszystkim zapomnij o odchudzaniu wyłącznie za pomocą diety. Owszem, ta jest najważniejsza, jednak aktywność ruchowa pomoże odzyskać pełną sprawność. Najrozsądniejszym jest połączenie, kontroli wielkości posiłków z umiarkowaną aktywnością fizyczną. Tylko jaką?

Ćwiczenia aerobowe. To wszystkie te, gdzie potrzeba nam dużo tlenu. Czyli bieganie, pływanie, jazda na rowerze, itp. Wszystkie te aktywności, które można wykonywać dość długo. Do tego zaliczyć można także taniec, szorowanie podłogi, czy jazda z koszykiem na zakupach. W zależności od intensywności spalają mniej, lub więcej kalorii. Ćwiczenia aerobowe charakteryzują się tym, że po ich zakończeniu metabolizm szybko wraca do normalnego stanu.

Przy odchudzaniu najlepiej sprawdzają się ćwiczenia, które możesz wykonywać długo w umiarkowanym tempie. Wtedy organizm pobiera najwięcej energii z tkanki tłuszczowej. Jeśli wybierzesz się na 10-cio minutowy, szybki bieg, to energia w pierwszej kolejności zostanie pobrana z krwi i mięśni, a nie bezpośrednio z tłuszczu. Poza tym, nie poćwiczysz w ten sposób zbyt długo. Natomiast podczas godzinnego marszu spalisz o wiele więcej kalorii, a zmęczysz się mniej. Przyjmuje się, że po ok. 20-stu minutach umiarkowanych ćwiczeń aerobowych, organizm zaczyna pobierać energię z tłuszczu. Czyli, przy odchudzaniu idziemy w ilość, a nie jakość.

Trening siłowy daje nam inne możliwości. Poza modelowaniem sylwetki, podczas treningu na siłowni spalamy jakąś, określoną liczbę kalorii. Może być on bardziej, lub mniej intensywny. Natomiast ciekawym jest fakt, że po zakończonych ćwiczeniach organizm pozostaje na podwyższonych obrotach, nawet dwie doby. Odbudowuje w tym czasie nadwyrężone włókna mięśniowe. To dlatego, tak długo utrzymuje się podwyższony metabolizm w organizmie. Łatwo się domyśleć, że w tym czasie spalamy więcej kalorii, nawet podczas snu.

Jednak, podwyższony metabolizm może odbić się nam czkawką.Organizm zacznie domagać się większej ilości kalorii i będzie  nam się chciało więcej jeść. Tak po prostu. A przecież, jednym z elementów odchudzania, jest właśnie niedopuszczanie uczucia głodu. Wiele osób zarzuciło odchudzanie z powodu jednego, przypadkowego Burgera z Colą, bo złapał ich niespodziewany głód na mieście.

Należy zwrócić także uwagę na kolejne zagrożenie, związane z odchudzaniem na siłowni. Nieumiejętne wykonywanie ćwiczeń może spowodować kontuzję, bądź trwały uraz. Jeśli nie znasz technik wykonywania ćwiczeń siłowych, skorzystaj z usług trenera personalnego, lub całkiem odpuść ten temat. Ewentualnie ogranicz się do pompek, brzuszków i przysiadów. Te ćwiczenia, nawet przy złej technice, wyrządzą Ci możliwie najmniejszą krzywdę.

I na koniec Twoje ulubione ćwiczenia. Te właśnie są najlepsze na odchudzanie, a także późniejsze utrzymanie prawidłowej masy ciała. Jeśli więc Twoją ulubioną aktywnością są długie spacery, praca w ogrodzie lub taniec, to świetnie. Użyj właśnie tych ćwiczeń do wspomagania swojego odchudzania. Wtedy jest duża szansa, że zaraz po osiągnięciu zaplanowanej wagi nadal będziesz uprawiać swoje ulubione dyscypliny i podtrzymasz właściwą masę ciała.

Ja, na odchudzanie, najbardziej lubię Nordic Walking, pływanie i trening funkcjonalny z taśmami TRX.

Zostaw komentarz

*

Fitspire - Background

Wpisz szukaną frazę

Zobacz wszystkie wyszukane